Menu

Jak biegać, aby schudnąć?

Kwiecień 10, 2017 - ODCHUDZANIE
Jak biegać, aby schudnąć?

Bieganie to najprostsza forma aktywności fizycznej. Pozwala utrzymać optymalną kondycję organizmu, spalić tkankę tłuszczową, poprawić samopoczucie oraz ogólne zdrowie organizmu.

Bieganie na odchudzanie – wprowadzenie

Bieganie to bardzo często wybierana forma aktywności fizycznej przez osoby, których celem jest spalenie tkanki tłuszczowej. Nie ma w tym nic dziwnego – w końcu jest to rozwiązanie ogólnodostępne, nie wymagające żadnych nakładów finansowych. Przy tym – niezwykle skuteczne.

Bieganie nalezy do ćwiczeń aerobowych (tlenowych), dlatego też jest doskonałą formą treningu na odchudzanie. Zalecane przez trenerów personalnych treningi biegowe pozwalają spalić tkankę tłuszczową zarówno osobom, które mają pięć, dziesięć czy dwadzieścią kilogramów zbędnego balastu.

Bieganie – jak biegać, aby schudnąć?

Forma treningu biegowego powinna mieć charakter progresywny, tzn. obciążenie treningowe powinno być stale zwiększane. Można zwiększać tempo lub dystans. Ważne, by stymulować organizm nowym, cięższym wysiłkiem. Wówczas, spalanie tkanki tłuszczowej odbywać się będzie zdecydowanie najszybciej.

Treningi biegowe można realizować do pięciu razy w tygodniu. Obciążenie maksymalne powinno wynosić (w minutach) około 90. Oznacza to, że łączny czas treningu w ciągu tygodnia nie powinien przekroczyć siedmiu i pół godziny.

Należy pamietać, że trening powinien być dopasowany do własnych możliwości. Motoryka, kondycja oraz tryb życia mają kluczowy wpływ na to jak przebiegać będzie nasze bieganie. Należy uwzględnić to w danym planie treningowym.

Jak zacząć?

Wielu biegaczy-amatorów uważa, że najtrudniejszy jest start. Wówczas, zdolności motoryczne są najmniejsze. Brakuje motywacji do pokonywania kolejnych kilogramów, gdyż brakuje sił. Co zrobić przy przezwyciężyć “lenia” i zacząć regularnie biegać.

Odpowiedź jest krótka – plan. Posiadanie harmonogramu treningowego wraz z wytyczonym celem i założeniami okazuje się najlepszym rozwiązaniem. Potęguję motywację oraz pozwala śledzić postępy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *