Menu

Jak nabrać masy mięśniowej – sposoby

Listopad 13, 2017 - URODA
Jak nabrać masy mięśniowej – sposoby

Budowanie masy mięśniowej z całą pewnością nie jest procesem łatwym. Wszakże, musimy zadbać nie tylko o zmianę nawyków żywieniowych, ale także ciężki trening siłowy oraz wymagającą suplementację.

Ile mogę przytyć w ciągu miesiąca?
Budowa czystej masy mięśniowej jest procesem długofalowym. Z punktu widzenia fizyki organizmu, maksymalnym efektem jest przyrost w postaci 2-3 kilogramów w ciągu miesiąca. Oczywiście, przy założeniu, że dbamy o dietę, trening i stosujemy odpowiednią suplementację uzupełniającą.

Jak powinna wyglądać dieta na masę?
Poprzez „dietę na masę” rozumie się jadłospis, który będzie: zdrowy, zbilansowany i pełnowartościowy. Dieta powinna być obfita w węglowodany (około 5-7 gram na każdy kilogram masy ciała) oraz białko (około 2-3 gram na każdy kilogram masy ciała). Nie można również zapominać o dostarczaniu zdrowych tłuszczów roślinnych (około 0,5g na każdy kilogram masy ciała).

Każdy posiłek powinien być indywidualnie zbilansowany. Można przyjąć zasadę, że wraz z upływem dnia, dostarczamy coraz mniej węglowodanów i coraz więcej białka.

Jak powinien wyglądać trening na masę?
Poprzez trening na masę rozumiemy siłową aktywność fizyczną. Najlepsze warunki do przeprowadzenia efektywnego treningu są rzecz jasna na siłowni.

W przypadku budowania masy, plan treningowy musi być oparty na ćwiczeniach wielostawowych, czyli tych, które angażują jednocześnie kilka grup mięśniowych. Co więcej, ćwiczenia te powinny być realizowane na wolnym obciążeniu.

Jak powinna wyglądać suplementacja na masę?
Stosowanie suplementów diety jest opcjonalne. Chyba, że zależy nam na bardzo szybkich postępach – wówczas jest konieczne.

Dobór odpowiednich środków wspomagających rozwój mięśni, powinien odbywać się na podstawie generowanego zapotrzebowania. Dietę warto uzupełnić takimi środkami jak: kreatyna, aminokwasy, l-karnityna, l-glutamina.

Ponadto, w sklepach dla sportowców znaleźć można zamienniki dla posiłków w proszku. Pełnowartościowe odżywki typu gainer, czy białko to wygodna alternatywa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *